EN SORTS KÄRLEK


En av det ärligaste och sorgligaste böcker som har skrivit.

"Att En sorts kärlek från första sidan
är smärtsam är ett undertestament, men den
visar sig också vara en av årets allra vackraste
böcker. Och tårarna fortsätter att trilla."

I torsdags var jag hemma hos pappa och hämtade lite saker och kollade även igenom bokhyllan efter en bra bok jag kunde läsa när jag åker tåg till Växjö på måndag.

Igår morse var jag otroligt rastlös så jag tänkte aja jag läser väl då, (kommer säkert ta ett tag att läsa ut den boken)... Men när jag väl satte mig så var jag fast, satt i flera timmar innan jag var tvungen att slita mig för att åka till jobbet. Timmar blev långa igår på jobbet så jag tog upp boken och fortsatte att läsa eftersom det ändå inte var så mycket folk. Så satt jag där på jobbet med röda ögon och höll tillbaka mina tårar, boken beröde mig och jag insåg att man verkligen ska ta vara på den tiden man har och att man ska vara rädda om varandra. Jag satt i stort sätt med boken hela dagen men var tvungen att lägga ner den i någon timma för att inte börja gråta... Haha.. Imorse hade jag ungefär 120 sidor kvar så boken fick bli min underhållning på tåget till jobbet, likadant igen... Hade röda ögon och höll tillbaka tårarna. Jag var på jobbet ungefär 40min tidigare så jag såg inget annat än att läsa men då lät jag tårarna rinna, jag lät mig bli riktigt beröd och boken satte spår.
En av det finaste böcker jag läst, den innehöll kärlek, hat och otrohet.

Var rädda om varandra, ta varandra inte så givet och "Luna, det finns säkert hundra anledningar att inte göra något, men bara en enda anledning för att faktiskt göra det är tillräckligt. Det skulle ju vara väldigt trist att sörja över det man inte har gjort, för allt man gör kan man också lära sig av."

 

    

Yesterday / all my troubles seemed so far away
The Beatles, ur Yesterday (Help, 1965)



Sökte på google om Ray Kluun som har skrivit boken och där står det att boken är en sann berättelse ur hans liv och att det finns en fortsättning, blir att gå in och köpa boken ikväll när jag kommer till Centralen efter jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0