DET ÄR OKEJ

Man får vara trött. Man får för att man är människa. Det är okej att inte orka rädda världen.
Att sitta i ett hörn, äta tjugofyra chokladbollar och tänka, Allt handlar om mig bara mig och mig. Det är okej att säga som Alfons Åberg, Jag ska bara. Eller bara vara ärlig, Nej, jag orkar verkligen inte.
Det är okej att ställa sig upp i ett fullsatt rum, säga, Jo, jag ska bli korvförsäljare när jag blir stor. Det är okej att luta sig mot främlingens axel på tåget, och somna. Det är okej att gå in på McDonals och rycka någons hamburgare ur handen, säga Tack så mycket, och sedan stilla gå därifrån. Det är okej att gå upp mot katedern och få sitt IG+ i matte, och sedan le stolt, säga, Allt löser sig, vi alla ska dö.
Det är okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0